II Międzynarodowa Konferencja
Digital Signage Trends
2011
Nośniki cyfrowe
jako element nowoczesnej komunikacji
marketingowej
Patronat Honorowy: Polish Digital Signage Association
Sponsor Generalny: NEC Display Solutions
Miejsce: Novotel Airport Hotel, ul. 1. Sierpnia 1, Warszawa
Data: 7-8 czerwca 2011
RELACJA
8 czerwca br. w Warszawie zakończyła się druga edycja międzynarodowej
konferencji Digital Signage Trends 2011. W imprezie uczestniczyło ponad
250 osób zainteresowanych tematem cyfrowej komunikacji marketingowej. W
trakcie dwudniowego forum przeprowadzono cieszące się ogromnym
zainteresowaniem debaty tematyczne i wygłoszono około 40 prelekcji.
Patronat merytoryczny nad przedsięwzięciem, organizowanym przez agencję
4d media relations, objęło stowarzyszenie branżowe Polish Digital
Signage Association.
Konferencja pokazała szeroki wachlarz rozwiązań multimedialnych
stosowanych w nowoczesnej komunikacji marketingowej – i to uważam za jej
największy sukces. Połączenie formuły wystawienniczej z konferencją
wydaje się bardzo trafionym pomysłem, a co więcej – udało się połączyć
niemal wszystkie dziedziny wiedzy związane z Digital Signage -
komentuje Grzegorz Góralczyk, Szef Działu Digital Signage w SQM.
Organizatorzy konstruując agendę konferencji potraktowali temat bardzo
szeroko i wyczerpująco. Podczas konferencji przedstawiono przede
wszystkim wiele studiów przypadków, zarówno polskich, jak i
zagranicznych. Prelekcje opisujące realizacje systemów Digital Signage
dotyczyły miedzy innymi wdrożeń w sieciach Empik, Tesco, liniach
lotniczych Lufthansa, w salonach BMW, w lokalach gastronomicznych jak
Burger King, a także realizacji w galeriach handlowych czy lokalach
rozrywkowych. Uczestnicy mogli dowiedzieć się więcej na temat takich
nowości jak np.: interaktywne lustra czy kiosk z cyfrowym menu,
zbierający zamówienia.
Zaprezentowano nie tylko systemy reklamowe, ale również informacyjne,
np. wspierające pracę administracji publicznej czy sądów. Podczas
konferencji szeroko omówiono również zagadnienia sprzętowe. Obszerne
bloki tematyczne dotyczyły nośników, playerów Digital Signage oraz
oprogramowania DS.
Dużym zainteresowaniem uczestników Digital Signage Trends 2011 cieszył
się Content Day, który prowadziła Andrea Le Vot, Menadżer ds. Marketingu
i badań w firmie BlueFox, która jest europejskim liderem w dostarczaniu
kontentu dla monitorów cyfrowych. Podczas spotkania wymieniono kilka
przykładów zastosowania kontentu na ekranach. Komentowano błędy które
popełniono przy tworzeniu zasobów multimedialnych i szczegółowo je
analizowano. Uczestnicy Content Day, którzy dopiero rozpoczynają swój
biznes z Digital Signage, mogli podyskutować ze swoimi kolegami z branży
i dowiedzieć się wielu istotnych kwestii w tym temacie.
W trakcie dwóch dni konferencyjnych, równolegle z wykładami odbywały się
również targi. W dwóch salach wystawienniczych na powierzchni ponad 400
m2 zaprezentowali swoje rozwiązania producenci sprzętu, rozwiązań
informatycznych DS oraz podmioty projektujące, wdrażające oraz
zarządzające sieciami DS. Wykłady i warsztaty były jednocześnie tłem do
wielu owocnych rozmów biznesowych, gdyż konferencja przyciągnęła zarówno
głównych graczy rynku DS w Polsce, jak i wiele firm i instytucji
zainteresowanych tą formą komunikacji z klientem.
Paweł Noga, Członek Zarządu DDS Poland Sp. z o. o. powiedział o Digital
SIgnage Trends: Konferencja DST 2011 była bardzo ważnym wydarzeniem w
branży digital signage w Polsce. Coraz więcej osób i firm – klientów
końcowych - zainteresowanych rozwiązaniami cyfrowej komunikacji wzięło
udział w bardzo obszernych panelach i prelekcjach, co oznacza, że
pojawia się realna potrzeba edukowania rynku oraz pokazywania
najlepszych praktyk i wymiany poglądów. Wiele firm, na co dzień
konkurujących ze sobą, podczas tej imprezy łączy swoje siły w celu
propagowania idei nowych technologii wykorzystywanych w biznesie. Dzięki
obecności zagranicznych gości DST staje się imprezą międzynarodową,
przez co rośnie jej prestiż, ale też i odwiedzający mogą poznać
rozwiązania stosowane w Europie, czy na świecie. Podsumowując,
tegoroczne DST uważam, że było udaną imprezą, która otwiera drogę dla
naszej branży i pozwoli przyszłym klientom na poznanie dostępnych
rozwiązań i osiągnięć w sposób bezpośredni. Z pewnością nasza firma
będzie uczestniczyła w kolejnych wydarzeniach DST.
Podczas Konferencji Digital Signage Trends, Stowarzyszenie Polish
Digital Signage Association przyznało nagrody firmom, które wykorzystują
nowoczesne produkty Digital Signage w systemach reklamowych,
promocyjnych oraz informacyjnych jak również twórcom kontentu,
producentom oraz integratorom systemów Digital Signage, właścicielom
obiektów oraz właścicielom sieci Digital Signage. Celem Konkursu było
wyróżnienie w kilku kategoriach najlepszych produktów i usług,
stosowanych w branży Digital Signage w Polsce oraz ich promocja podczas
konferencji DST 2011. Jednym ze zwycięzców była firma SQM. Dla
SQM było to pierwsze tego typu spotkanie, tym bardziej cieszymy się, że
mogliśmy zaprezentować innowacyjne rozwiązania Grassfish, a jednocześnie
nasza praca została doceniona w postaci nagrody PDSA za wzorcową
instalację Digital Signage w Hotelu Remes – powiedział Grzegorz
Góralczyk, Szef Działu Digital Signage w SQM.
Mariusz Orzechowski, pomysłodawca konferencji, V-ce Prezes PDSA,
Dyrektor NEC Display Solutions w Polsce, powiedział po jej zakończeniu: DST11
oceniam bardzo pozytywnie. Oczywiście moja opinia jest nieco
subiektywna, bowiem byłem mocno zaangażowany w przygotowanie
merytoryczne DST11, niemniej zarówno
z perspektywy moich oczekiwań, jako współorganizatora jak i sponsora
imprezy, uważam DST11 za duży sukces. Program konferencji, który był
mocno napięty, udało się zrealizować w całości, dzięki czemu uczestnicy
mogli wziąć udział aż w 39 ciekawych i co ważne różnorodnych
prelekcjach, każdy mógł wybrać coś dla siebie. Część wystawiennicza,
która była nie tylko większa niż w 2009 roku, ale przed wszystkim dużo
ciekawsza merytorycznie, również przyciągała większą uwagę uczestników.
Obawiałem się, jakim zainteresowaniem cieszyć się będą Content Day oraz
Konkurs PDSA Awards 2011, oba organizowane po raz pierwszy. Na potrzeby
Content Day przeznaczono małą salkę, oryginalnie zaplanowaną na 10 osób.
W spotkaniu uczestniczyło aktywnie aż 14 osób. Widać, ze forma
warsztatów tematycznych jest potrzebna i warto ją kontynuować,
ulepszając formułę z roku na rok. Podobnie konkurs, cieszył się dużym
zainteresowaniem, nominowanych było aż 28 prac, co na pierwszy raz i
bardzo krótki okres zgłoszenia i przygotowania jest naprawdę dużym
sukcesem. Międzynarodowe jury musiało poświecić sporo czasu na
zapoznanie się i właściwą ocenę wszystkich prac. W rozmowach
kuluarowych, późniejszych mailach pojawiały się bardzo pozytywne
komentarze i pierwsze oceny sponsorów / partnerów dotyczące formuły i
organizacji DST11 oraz deklaracje, że na kolejnym DST12 ich firm na
pewno nie zabraknie. Z kolei od strony sponsora nie pamiętam eventu,
gdzie nasi wszyscy handlowcy byli aż tak bardzo zajęci w konkretnych
rozmowach na temat naszych rozwiązań oferowanych na DST11. Reasumując,
kosztowało nas to sporo wysiłku, ale na pewno było warto.
Patronami medialnymi przedsięwzięcia byli: TV Biznes, OOH Magazine,
Modern Office Manager, Gazeta Bankowa, Visual Communication, CRN,
Hotelarz, Infomarket, Trade Marketer, TPSM oraz portale: Wirtualna
Polska, Marketing przy Kawie.
Sponsorami tytularnymi konferencji były firmy: NEC Display Solutions,
Infobox, DDS Poland, SQM.